Ефективност по време на вирус – част 1
В края на статията предлагаме полезни и работещи практики, вижте ги.
След “HR of the Future” стана гореща темата за екипна и лична ефективност по време на карантина. Хора с авторитет дадоха насоки по тази тема и някои са чисто злато.
Аз обаче искам да направя крачка назад. Само ден преди да бъде обявена карантината, ЧР специалисти споделиха притеснения до колко техните служители са ангажирани или създават стойност. Това, което се случва сега, е поставяне на лупа върху големи проблеми на ЧР, и на образованието. Дали обаче ще се ограничим само в гасене на пожари, пак?
Кога ще обърнем внимание на стратегическите проблеми и дали сега те стават неотложни? Да, важно е да има как да работим дистанционно – технологично - но какво правим с ангажираността, ефективността на служителите сега? Не малко мениджъри намират стоенето на служителите в офиса „под око“ за важна практика в тази посока.
Ето някои от проблемите, които седяха и преди, а сега са актуални повече от всякога:
Колко бързо се адаптираме? Някои стартиращи компании префокусираха буквално за дни.
До колко имаме добре подготвени таланти, които да се справят сега? Именно инвестиция в кариерно ориентиране и развитие на умение на успех е статическо решение. Защото такива нагласи и умения се развиват за години, а не за месец-два. Сега обаче изглежда всички гасят пожара, и това е, което трябва да се случи сега. А после?
До колко хората са ефективни и могат да бъдат такива в настоящата ситуация? Тук предлагаме няколко съвета в тази посока, като първият фокус е срещи като инструмент за яснота на къде отиваме и до къде сме стигнали.
Три минутен тест колко е ефективен екипа ви.
Ако всички в екипа знаят каква е целта на този екип, за какво се бори компанията (стратегическа цел и визия), по- вероятно е екипът да е ефективен.
Как да подходите сега?
Уверете се, че екипите ви знаят какво е нужно да постигнат тази седмица. Фокусирайте се върху седмицата и целите за седмицата.
Една добра практика за справяне с паник атаки на индивидуално ниво е човек да се фокусира върху следващият едни час. На корпоративно ниво справянето с кризи – адаптиране, продължаване на операциите и т.н. – изисква ангажиране на целият човешки потенциал. Този седмичен фокус помага.
Предлагаме следната практика – срещи за дефиниране на фокус и проследяване на прогрес:
СРЕЩА ЕДНО:
1. Добра новина – по 1 минута на човек да сподели добра новина за бизнеса или за себе си. Това повдига духа (ако сте повече от 10 човека, тогава по 30 секунди на човек) – 10 мин.
2. Приоритети за седмицата на компанията – 1 до 2 неща, които е важно да бъдат постигнати. Формулирайте ги в сегашно време и така, че да става ясен крайният резултат. – 30 мин. групово, с един модератор
3. Индивидуални приоритети за седмицата – до 4 неща, които е важно всеки от екипа да постигне. – 30 мин., индивидуално + споделяне (15 мин всеки да ги формулира и по 1 минута да сподели)
ВСЯКА СЛЕДВАЩА СРЕЩА:
ЗАДЪЛЖИТЕЛНА ПОДГОТОВКА ПРЕДИ СРЕЩАТА:
· Всеки прави отчет какво е постигнал по приоритетите си + идентифицира ЕДНО нещо, което ще подобри следващата седмица.
· Лидерът на екипа е подготвил и изпраща поне час по- рано фирмените приоритети за идната седмица.
1. Добра новина – 10 мин.
2. Review на фирмените приоритети – до къде сте стигнали – говори се САМО за това до къде сте стигнали. Без обяснения. Без оправдания. Ако целта ви е била да имате 10 продажби, а имате 5, казвате само „Приоритет 2 беше 10 продажби, имаме 5“. ТОЧКА. – 10 мин.
3. Пътят напред - едното нещо, което е необходимо да промените, за се справите по-добре следващата седмица. Фокусирайте се върху само ЕДНО – 20 мин.
3.1. Изследвайте онова, което е било важно, но не е постигнато. Проверете дали още е важно. Ако да – какво е нужно да промените. Ако не – какво е важно сега.
3.2. Дефинирайте промяната като конкретно действие и го запишете.
3.3. Не отделяйте повече от 20 мин. на това!
4. Review на лични приоритети – всеки за домашно е подготвил какво е постигнал, а там където не е постигнал резултат, какво ще подобри, ПРЕДИ СРЕЩАТА и споделя на срещата– 15 мин
5. Следящата седмица – 15 мин
5.1. Лидерът на екипа, или предварително избран човек, споделя приоритетите за следващата седмица на фирмата– 4 мин
5.2. Всеки споделя своите лични приоритети за следващата седмица.
ПРАВИЛА ЗА СРЕЩИТЕ:
1. Фокус върху постигнато и подобрение
2. Без лични нападки, разговор за подвения и действия.
3. Без оправдания
4. Фокусирано, премерено говорене САМО ПО ТЕМАТА
5. Телеграфен стил – кратки и съществени изказвания
А след кризата, дали тази практика няма да се окаже един вършещ добра работа навик?
Тази статия все още няма коментари. Бъдете първи и дайте своето мнение!