Защо все повече компании всяка година ни гласуват доверие и се включват в „Дни на кариерата“: ИТ, Комуникации, Аутсорсинг
Докато много хора все още смятат становището "Няма работа" за истина, професионалисти по подбор на персонал все повече се борят с предизвикателството как и къде да намерят всички онези специалисти и експерти, които са им необходими, за да покрият нуждите на компаниите, за които работят. Всеки ден все повече се чудим какви са успешните стратегии, за да достигаме до хората, които ни трябват? Ако има положителна новина в недостига на кадри в последно време, то тя би била, че това прави бизнеса активен в търсенето на решения. Ако до скоро пускане на една единствена обява вършеше чудеса, то днес това е само половината рaбота. Специалистите по подбор трябва да поставят компаниите пред аудиторията, да усилят впечатлението за тях и да създадат имидж на „мечтан работодател“. А това не може да стане с една обява. Това е и причината все повече фирми да участват в кариерни събития, позиционирайки бранда си и по този начин да търсят и откриват нови ценни кадри. Събрахме за Вас няколко от основните причини и вие да обмислите възможността да се включите в наближаващите „Дни на кариерата“: ИТ, Комуникации, Аутсорсинг, организирани от JobTiger в Пловдив и Варна.
Достъп до квалифицирани кадри
Една от основните ползи за работодателите е, че с участието си в кариерно изложение, те си осигуряват достъп до голям брой квалифицирани млади кадри. На специализираното изложение „Дни на кариерата“: ИТ, Комуникации, Аутсорсинг могат да бъдат открити множество млади експерти и завършващи студенти, които са обучени в подходящи за изложителите специалности и направления. Все повече посетители успяват да си намерят работа през нашите кариерни форуми. Това е и причината броят на посетителите да расте пропорционално с броя на интереса от страна на бизнеса. Не е за пренебрегване и фактът, че голяма част от посетителите оставят свои автобиографии при представителите на участващите компании, помагайки им по този начин да обогатят базата си от данни с ценни потенциални служители.
Подобрена работодателска марка
Всяко участие на една компания, в подобно събитие, е вид PR, откриващ отлични комуникационни възможности пред фирмата. Това е начин да се открои всяка фирма като предпочитан работодател, сред морето от организации, предлагащи работа на пазара на труда. Ако преди компаниите избираха своите служители, в момента процесът се обръща, особено в някои от водещите сектори у нас и предвид недостига на човешки ресурси в тях, като този в информационните технологии, например. Именно този обърнат процес налага фирмите да правят нещо различно, за да привличат правилните хора. По време на изложението, участващите компании се срещат лично с кандидатите и имат възможността да презентират себе си креативно и иновативно. Комуникацията е лице в лице и това помага на младите експерти да влязат в контакт и да опознаят организацията много по-лично, отколкото позволява едно общуване по мейла, например. Всичко това подсилва работодателската марка (Employer brand) и помага на фирмите да привлекат най-способните и проактивни кандидати за работа. А в допълнение, самият бранд на изложителите получава силен тласък, благодарение на множеството онлайн и офлайн рекламни материали, отразяващи логото на компанията пред широка публика.
Възможност за среща с нетипични кандидати
Повечето рекрутъри имат относително ясна представа какви хора търсят – например, магистър по математика с приложен опит. Обикновено, работодателите влизат в комуникация с един тип кандидати, тъй като главно такива им пишат по рекламираните отворени позиции. Кариерните изложения от своя страна са по-различно място. Тъй като събитията са отворени за посетители и рекламата на събитието е достигнала до най-различни млади хора, може да се твърди с убеденост, че изложителите ще имат късмета да пообщуват и с такива кандидати, които обикновено минават под или над „радара“ им. И понякога се оказва, че сред тези „нетипични кандидати“ има много способни и подходящи потенциални служители, които в противен случай биха останали незабелязани. А в днешния свит пазар на труда, на който все по-често липсват експерти, това е една отлична възможност, която никой добър работодател не би трябвало да пропуска.
Среща и нетуъркинг с други компании
Специалистите по подбор често оценяват възможността да разменят мнения с партньорски или конкурентни фирми. Дигиталната комуникация бумти през последните петнайсетина години, но и досега не е измислено нищо по-ефективно в бизнеса, от срещата „лице в лице“. Така могат да бъдат проучени чуждите нужди, както и предложенията, които останалите фирми отправят на посетителите. Това е важен инструмент за подобряване на фирмената работодателска политика. Освен това, всяка организация може да наблюдава отстрани как се презентира конкуренцията, как е брандирала щанда си, какви рекламни материали използва и кое от всичко това работи по-добре.
Спестени средства, по-точни кандидати
Обичайно, компаниите търсят нови служители чрез онлайн обяви. Рекрутърите получават десетки, а понякога и стотици CV-та на заинтересовани. В голямата си част тези кандидатури не са сполучливи – кандидатите не покриват изискванията, представят се непрофесионално или просто позицията вече е закрита. Но целият този процес е бавен, трудоемък и често изпуска да открие правилните служители. И ако приемем максимата, че времето е пари, то участието на кариерни изложения, пестейки време – пести пари. Крайният ефект обичайно е: повече и по- подходящи назначени служители, при по-ниска себестойност. А това безспорно би зарадвало всяка компания и всеки рекрутър.
Горепосочените предимства не са единствените, но са основните, които би трябвало да интересуват всяка организация. Откриването, наемането и задържането на способни кадри е трудоемък, бавен и скъп процес, но участието в кариерни форуми чувствително го подобрява и намалява стреса, разходите и всички съпътстващи други трудности. Затова, не пропускайте да се запишете за „Дни на кариерата“: ИТ, Комуникации, Аутсорсинг в Пловдив (16 октомври, Пловдивски панаир – Конгресен център) и Варна (18 октомври, Swiss Belhotel). Ще ви очакваме!
Тази статия все още няма коментари. Бъдете първи и дайте своето мнение!