Двете най-важни неща, с които ефективните лидери управляват промяната

Управлението на бизнес растежа е стратегия, която има нужда от планиране, но и от отношение. За нас в CONSENDO правилната мотивация на екипа, върви ръка за ръка с ефективното управление на бизнес процесите.

Причината и изпълнението са основни за лидерите, които искат да изпъкнат – и да вдъхновят служителите си да ги последват. Главният изпълнителен директор на PoliteMail (платформа за електронна информация на Outlook) Майкъл ДеРочърс споделя кои са двете най-важни неща, които правят ефективните лидери, за да мотивират и управляват промяната.

На 20-ти март 2020, имаше едно единствено съобщение за пандемията от главен изпълнителен директор, което обобщаваше всичко по-добре, от което и да е друго изявление, което прочетох през този период.

Съобщението беше от главния изпълнителен директор на Marriott International, Арни Соренсън (Arne Sorenson) и съдържаше всичко, което беше необходимо във времена, нуждаещи се от критична бизнес промяна.

Има няколко причини, поради които толкова харесах това съобщение:

Беше автентично. Наистина те кара да му повярваш. Искаш да му вярваш! Започва с история, която дори собственият му екип не би искал да разкаже.

Използва конкретни числа, за да обясни колко голяма е промяната. Каза истината, без да я разкрасява. Каза на служителите какво да очакват и колко сериозен е в действителност проблема, като използва точни данни. Не остави място за неясноти колко тежка е ситуацията.

Каза на хората защо е необходима промяна. Обяснявайки, колко зле ударен е Мариот от пандемията, той показа ясно, че всеки на негово място би взел същите решения. Разбира се, когато показа толкова явно фактите, промяната трябваше да се случи и екипът му можеше да застане до него.

Кризисните времена със сигурност повишават осъзнаването на даден проблем и по-лесно грабват вниманието на служителите, и точно тези две неща се отнасят към всяка промяна в управлението, помагайки за по-ефективна промяна при управление на комуникациите.

Ето две неща, които водещите лидери правят и с които са по-ефективни от останалите:

1. Обясни защо е необходима промяната.

Защо една промяна е необходима е много по-важно, от колкото да се обяснява какво трябва да се промени. Ако, например, продажбите на една компания намалеят заради ограничения на доставчика, причинени от условията на пандемията.

Неефективно послание от лидера би било: “Ограниченията на доставчика ни са причина за спад в продажбите. Искам всички да са смели и да започнат да следят доставчика тройно повече от обикновено.”

Всичко, което служителите ще чуят е: “Чудесно, трябва да вършим повече работа, без абсолютно никаква причина!”

 Много по-добро послание би било: ”Ограниченията на доставчика са причина продажбите ни да намалеят с 35%. Ако веднага не направим промяна, рискуваме работата си. Имам нужда от помощта ви, за да измислим решение как да намалим зависимостта си от основните ни доставчици.”

Така екипа е ангажиран във вземането на решения и е много по-вероятно не само да направи промяна, но и да предложи промяната! Това е много.

2. Рутинно показвайте прогрес.

Редовно комуникирайте стъпките, необходими за изпълнение на промяната (например в началото на всяка седмична или месечна среща).

Колко често сте чували лидер да каже нещо важно и повече никога да не го спомене отново? Случва се прекалено често, нали?

Но не това е истинският проблем. Истинският проблем е, че компанията започва да смята, че посланието на лидера за промяна, всъщност не е било толкова важно!

Това, от което има нужда лидерът е начин, по който да следи, че промяната действително се случва. Вместо да повторя отново и отново “трябва да се променим” на всяка среща, ефективните лидери използва данни, за да измерят и комуникират тази промяна. В началото на всяка среща на лидери, първото нещо, което трябва да бъде обсъдено е да се погледне как се движи екипа към промяната.

            Може да изглежда така:

·     Посочване конкретни цифри : увеличаване броя на качествени доставчици от 5 на 15 до Q4 (?).

·     Посочване проценти: увеличаване броя на налични доставчици извън САЩ с 30%.

            Може да го измерите спрямо действителна параматри и период от време.

Други начини, по които можете да следите това, са важни комуникационни съобщения. Използвайки платформи, с които може да проследите ангажираността, разпределена по конкретни групи служители, отдели и локации.

Това, което може да се измери, може да се изпълни.

Следващият път, когато сте изправени пред голяма промяна в организацията, кажете на екипа си точно защо е необходима промяната, без да изреждате задачите, които трябва да се изпълнят, и приоритизирайте определянето на параметри и ги следете редовно.

Така се случват ефективните промени!

 

Категории: Общa темa/Other