Как да оценяваме обученията?
Основната цел на доброто оценяване е да се докаже, че има реална полза за бизнеса или мисията на организацията
С все по-нарастващата необходимост за повишаване ефективността на екипа и подобряване на общуването в организацията, компаниите използват обученията като надежден инструмент. И те са надеждни инструменти, ако умеем да измерим реалните резултати, да оценим случващото се по време на самия процес и тази оценка да формира следващите ни стъпки. Но дали сме убедени, че е необходимо това?! Някои обучители се фокусират в същността и атрактивността на самото обучение. Достатъчно ли е това на бизнеса? Според експертите обученията днес повече от всякога имат нужда да преминат към силна ангажираност за създаването на стойност за бизнеса и демонстрирането на тази стойност.
Създаден преди 6 десетиления моделът за оценяване на обученията на д-р Дон Къркпатрик е надграден и усъвършенстван от синът му Джим Къркпатрик и неговата съпруга Уенди. Новият модел представя методите, чрез който доказаните във времето „четири нива” се прилагат в съвременната работна среда. Той показва защо е важно процесът на оценяване да започне още при самото планиране на една обучителна програма.
Реакция, Учене, Поведение, Резултати - четирите нива за оценяване на обучението, използвани от професионалистите по обучение и развитие по целия свят, но днес надградени с елементи за ефективно прилагане в динамично развиващия се свят на бизнес, държавно управление, военен сектор, организации с идеална цел и др.
За първи път книгата „Четирите нива на Къркпатрик” е издадена на български език и българските тренинг специалисти и мениджърите на компании, които използват обученията в своето развитие имат възможност да се запознаят с тях в детайли и да започнат да ги прилагат.
„Ако трябва да прочетете само една книга на тема бизнес обучение, това е книгата“ е категоричен Калин Бураджиев от българското издателство CBC Publishing.
4 причини, които превръщат “Четирите нива на Къркпартрик” в настолна книга:
1. Простотата на модела го прави практически приложим в оценката на резултатите от обучението независимо от бизнес сферата, където се прилага. Възможността да бъде проследен и доказан ефектът от инвестицията в човешкия фактор е важно предимство от гледна точка на мениджмънта.
2. Функционалността на модела. Авторите предлагат подробен план за прилагане на модела по начин функционален от гледна точка бизнес резултатите.
3. Адекватността и устойчивостта на модела към съвременните предизвикателства. Изходната точка на оценяването според актуализирания модел са резултатите, разглеждани на Ниво 4: Резултати и на Ниво 3: Повдение. Останалите две нива – съответно Учене и Реакция са предмет на оценяване едва след анализа на резултатите. Това революционно преразглеждане на всеобщата практика в оценяването на обучението има за цел да коригира непълния ефект от оценката само на първите две нива.
4. Обобщеният опит. В допълнение към същинския фокус - оценяването, книгата предлага перспектива към цялостния процес в едно обучение. Тя предлага нов прочит върху опита и ноухау-то на плеяда от специалисти в областта на обучението и неговото оценяване. Без да се заявяват като единствени авторитети в областта на оценяване на обучението, с труда си Джим и Уенди Кърпатрик синтезират всички съвременни постижения в офлайн и онлайн оценяването на различни видове устройства.
Официалната премиера на книгата „Четирите нива на Къркпатрик” ще се състои на 25-и март пред професионалисти по обучение и развитие, тренинг специалисти, консултанти и екперти.
РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ ЗА ПРЕМИЕРАТА НА КНИГАТА >>> https://forms.gle/amz3oQqSGUrMGKJ48